wtorek, 3 listopada 2015

Sernik

Miałam dziś ochotę na prosty sernik, ze śmietaną i nutką wanilii. Przejrzałam kilka przepisów, ale żaden mi do końca nie pasował, więc zrobiłam swoją własną modyfikację. Wyszło bardzo fajnie. Sernik jest bez spodu, mocno wilgotny, puszysty. Trochę za bardzo zrumienił się na wierzchu - najlepszą metodą na to jest przykrycie sernika folią aluminiową w trakcie pieczenia, ale ja się nie zdecydowałam, bo u mnie w domu jest bardzo zimno i bałam się że ciasto opadnie. Zrobiłam małe czary-mary i mój wypieszczony kawałek do zdjęcia zaprezentował się pięknie, o:


Tak wyglądał cały sernik tuż po upieczeniu:


Myślę, że porządna porcja cukru pudru na wierzchu rozwiązała by problem ciemnego brązu. O ile ktoś uważa to za problem. Smakuje przednio i ma idealną konsystencję, więc nie ma co narzekać, trzeba piec!

Potrzebne będą:
7 białek
5 żółtek
2/3 szklanki cukru
1/3 szklanki cukru waniliowego
szklanka śmietany kremówki
1 kg twarogu sernikowego
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
cukier puder do oprószenia

Białka ubić na sztywno. W osobnej misce ubić żółtka z cukrami na biało. Do masy dodać obie mąki, potem śmietanę. Zmiksować z twarogiem i do masy wmieszać delikatnie białka. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia (o średnicy 24 cm). Piec około 1 h w piekarniku nagrzanym do 180°C. Po upieczeniu uchylić drzwiczki piekarnika i powoli studzić. Przed podaniem można oprószyć sernik cukrem pudrem.

No i tyle. Proste, prawda?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz