piątek, 23 stycznia 2015

Bezy cynamonowe


Często się zdarza, że zostaje nam parę niewykorzystanych białek w lodówce i nie wiadomo co z nimi zrobić. Niektórzy je po prostu wyrzucają, inni dodają do omletu czy jajecznicy. Ja najbardziej lubię zrobić z nich bezy. Mam w domu dwie wielkie fanki tego typu ciastek - moją mamę (która lada dzień ma urodziny, więc możecie się spodziewać nowego przepisu na tort ;)) i siostrę - tę od artystycznych zdjęć babeczek malinowych i czekoladowych. W pierwszej chwili pomyślałam, żeby zrobić bezy cynamonowe z przepisu Liski, ale okazało się że nie mam ani cukru trzcinowego, ani cukru pudru. Stworzyłam więc własny przepis, czerpiąc jednak inspirację z pięknego sposobu podania przedstawionego na White Plate. Wyszły wspaniale.

Użyłam:
5 białek
250 g cukru
1 łyżeczki cynamonu
garści posiekanych orzechów włoskich

Białka trzeba ubić na sztywno, a potem dodawać porcjami cukier, cały czas ubijając. Na końcu dodać cynamon. Nałożyć porcje masy na papier do pieczenia, posypać orzechami. 


Włożyć do piekarnika nagrzanego do 110 C, piec około 1,5 godziny. Wyjąć i wystudzić.



Lubię zrobić bezy wieczorem, zostawić je na noc w uchylonym piekarniku i zjeść już dobrze wystudzone z samego rana. Jak pójdę spać nie kusi mnie, żeby je podjadać ;)

Bezy są lekko ciągnące w środku i bardzo chrupiące na zewnątrz. Pyszności! Spróbujcie przy najbliższej okazji ;)

2 komentarze:

  1. A zamówienia przyjmujesz :P ?

    A tak przy okazji - Nat droga, pomyśl o zmianie tła, bo blog staje się dość nieczytelny. Ale nadal z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przyjmuję :P zdjęcia na fejsie w folderze torty (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1479102892312267.1073741828.1470415429847680&type=3) zawierają kilka takich zamówionych ciast ;)

      No właśnie ostatnio zastanawiam się nad zmianą układu, żeby blog był bardziej funkcjonalny - kolega mi zwrócił uwagę, że brakuje jakiegoś wyszukiwania na górze, żeby łatwiej było znaleźć odpowiedni przepis. Od zmian powstrzymuje mnie tylko to, że strasznie mi się podobał ten pomysł z tartą w tle i teraz ciężko mi się z nią rozstać :P

      Usuń